tisdag 13 juni 2017

..bara 2 behandlingar till...

Halvtidskontrollen gick finemang! Allt ser ut som det ska och jag svarar på behandlingen. 4:e behandlingen är avklarad och nu är det bara 2 st till. Därefter blir det, ca 2 veckor efter avslutad behandling, röntgen och blodprov innan man vill släppa mig helt och hållet.

I dagsläget är jag lite mör efter senaste behandling. Har sluppit illamående. Detta mycket på grund av att inneboende är bortrest så jag har inte blivit utsatt för matos eller dofter som kan påverka, vilket har varit väldigt skönt och underlättat i återhämtningen.
Också har jag något att se fram emot denna omgång: Jag ska se Céline Dion nu på lördag!! Det är så häftigt så det inte riktigt klokt och jag har unnat mig en riktigt fin biljett. Den kostar som en semestervecka a la Veronica (flygstol och vandrarhem). Men det är det värt. Vissa drömma kostar att uppfylla ;). Jag ser verkligen fram emot denna konsert. Inte bara för att få ett avbrott i denna process utan också för att få lyssna på bra musik från en helt enastående artist/sångerska. Det kommer bli en riktigt underbar date med mig själv!

Försäkringskassan har nu kommit igång. Är inte så lycklig över det jag får under denna omgång. Det är mindre än första omgången. Fast jag hann ju inte jobba så länge utan "bidrag" från försäkringskassan så min årsinkomst var inte så bra. Så det är tur att jag har en inneboende så att jag inte blir vräkt samt att jag har en försäkring via hyresgästföreningen som jag väntar besked från samt en gruppförsäkring hos Folksam, vilket kan ge mig lite pengar eftersom jag varit sjukskriven mer än 90 dagar.
Än så länge är det inte ekonomiskt kört men det är en stress som verken jag eller någon annan ska behöva ha. Det räcker med att behöva fightas med denna skit, mer ska inte behövas. Och det trista är att det kommer att bli mer kämpigt ekonomisk när jag äntligen kan börja jobba igen eftersom jag inte kommer orkar arbeta så mycket som jag vill och behöver för att klara mig. För trots att jag har rätt till börja återgå till arbetet i långsam takt utifrån mina villkor så fungerar inte det alltid i praktiken ekonomisk och det kommer bli väldigt stressigt. Nej, säg inte att jag inte ska oroa mig för det just nu utan koncentrera mig på min behandling! Det funkar inte så. Verkligheten är något annat och det är inte långt kvar tills jag faktiskt kan få börja arbeta igen (och ni anar inte hur mycket jag längtar!) så jag behöver börja planera reda nu.

Men åter igen. stressen och ALLTID över hur jag ska klara det sen. Just nu går det ihop ganska precis. Och ja, jag unnar mig saker ibland, självklart! Jag slåss ju mot en obotlig cancer och gör mitt bästa, med hjälp av starka mediciner och biverkningar, att skrämma skiten ur denna så jag kan få finnas till en liten, liten stund till, så nog fan skämmer jag bort mig när jag har gjort mig förtjänt av det! Enligt mig, förtjänar jag det varje dag men det blir kanske några gånger i månaden.

Ja ja, det är väl bara att fortsätta andas och försöka hålla oron och stressen borta samt skuldkänslorna när jag unnar faktiskt mig något....men först: CÈLINE DION!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar