onsdag 26 februari 2020

Hälsoresa Estland, Pärnu, sista dagen

Ja, jag vet det har gått några dagar sedan jag kom hem men jag tänkte att ni kanske ville veta lite till.

Sista dagen vaknade jag innan klockan. Hade sovit lite oroligt eftersom det blåste och regnade en del samt att oron för översvämning var överhängande.
Hotellet ligger inte alls långt i från stranden och vad jag fick veta senare under dagen var att hotellet klarar en med nöd och näppe en vattennivåhöjdning på max 1.80 m och på morgonen så hade nivån legat på 1,63 m vilket gjorde att bussbolaget stod lite beredda på att åka tidigare. Dock så hade det bara någon timme senare börjat sjunka undan så faran var över och vi behövde inte åka tidigare vilket var tur det eftersom jag hade en behandling till innan det var dags att börja bege sig hem.

Fast det var inte säkert i alla fall att jag skulle göra behandlingen eftersom jag fick på söndagskvällen utslag på vänster axelparti och upp mot nacke/hals och lite på skulderbladet. Konstaterades att det måste vara värmeutslag efter sista behandlingen men undrar om det inte var en reaktion av kloret från vattengympan. För även om man duschar både före och efter badet så kommer man inte åt att tvätta ryggen så jag tror att värmebehandlingen triggade igång utslagen.
Utslagen hade lagt sig till på morgonen och massören sa inget när jag skulle få min sista massage. Dock hade jag fått tillbaka utslagen till kvällen igen och har fortfarande dem kvar idag.

Bussresan mot Tallinn var lugn. Regnade lite på vägen dit men väl där så var det fint väder. Lena och jag passade på att promenera runt lite i Gamla stan samt åt lite sen lunch innan det var dags att ta sig på båten.

På båten fick jag en egen hytt igen. Inte mig emot. Kändes lika lyxigt nu med. Mötte upp Lena vid Taxfreeshopen och shoppade loss lite. Även om jag inte handlade så mycket, så var det mycket för att vara jag. Jag dricker ju så sällan och så lite men å andra sidan så har jag alkoholhaltiga drycker som kommer räcka länge nu.

Vi unnade oss lite god mat och gott vin till maten och därefter gick jag och bäddade ner mig i hytten. Hemfärden var mycket lugnare än ditfärden så jag sov gott och vaknade även här innan klockan.
Åt frukost med den svenska vackra skärgården utanför fönstret.
När jag sen klivit av båten åkte jag direkt hem och möttes av mina bäbisar vid dörren.

Detta har varit en jättebra resa och jag känner verkligen att jag har fått tagit hand om mig själv. Behandlingarna fungerade för mig och jag har inte haft ont i kroppen alls!
Dock har värken börja komma tillbaka igen men jag börjar tror att min kropp gör så när min tillvaro är för stressig. Jag har märkt de två dagar jag arbetat nu så är det ett helt annat tempo än vad jag haft under veckan i Estland, så min tillvaro innehåller nog mer stress än vad jag varit medveten om. Kanske jag måste hitta lite verktyg till att inte ta med mig jobbet hem? Men det är nog inte bara jobbet just nu, jag har ju en stundande kontroll och det om något får hela tillvaron att snurra till...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar