fredag 21 februari 2020

Hälsoresan, Estland, Pärnu. Dag 4

Träningsvärk och trötthet har präglat denna dag. Hade lite svårt att somna i går kväll på grund att det blåste rätt bra utanför fönstret samt att jag hade min första behandling på förmiddagen vilket inte gav utrymme för sovmorgon.

Började dagens behandlingar med elektrisk impulser på mina axlar. Hade sedan ca 2 tim. innan behandling nr 2 för dagen. De timmarna spenderades i rummet under täcket halvsovandes. Jag hade öppnat fönstret för att vädra när jag gick ner för frukost och när jag kom tillbaka till rummet, konstaterade jag mycket senare dock, att jag inte lyckades stänga fönstret ordentligt när jag kom tillbaka så det blev liksom inte varmt rummet så täcket blev min bästis en stund.

Behandling nr 2 var örtbad i bubbel-badkar, som jag i dag 2-inlägget kallade vattenmassage men det var fel för vattenmassage är tydligen något annat.
Denna gång fick jag inte lika abrupt avslut som första gången utan nu fick jag själv dra ur proppen när vattnet slutade bubbla och i lugn och ro kliva upp och klä mig.
Dagens sista behandling var ryggmassage och var lika bra som de andra dagarna. Börjar bli lite bortskämd med massage varje dag. Undrar vem som ska få äran och fortsätta med den ärofyllda uppgiften när jag kommer hem?

Idag har jag också haft återbesök hos läkaren där han ville veta hur det har fungerat med alla behandlingarna hittills. Och jag måste säga att de fungerar bra! Jag har mindre ont där jag brukar ha ont. Till trots att det är ett fuktigt och blåsigt väder här har jag endast haft känningar i mina leder och inte alls lika ont som jag brukar vid detta väderlek. Axel/nacke känns bättre. Har lite ont fortfarande men den känns mycket bättre än det brukar. Korsryggen känns bättre.
Jag har konstaterat att jag behöver börja med min spikmatta igen mer regelbundet när jag kommer hem samt mediyoga så jag kan försöka uppehålla detta som åstadkommits här reda nu efter bara några dagar och då har jag morgondagens behandlingar kvar samt en behandling innan det är dags att påbörja resan hem på söndag. Så vem vet hur jag upplever mina åkommor då?

Självklar blev det en promenad i dag med! Dock en blåsig och regnig sådan.Vi fann ett köpcentrum igår och Lena ville se om hon kunde hitta lite presenter till sina barn där idag. Passade på att handla lite jag med. Det är ju mello i morgon och det kräver sin proviants.

Väl tillbaka på hotellet intogs middag och sedan ett besök på badhuset. Idag fick jag basta i saltbastun! Besökte också en arombastu och satt en stund i japanska bassängen. En väldigt underbart skön avslutning på denna dag!

Så återigen en bra dag här i Pärnu. Börjar dock längta hem till mina bäbisar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar